Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArias, M. Beatriz
TitelWhen Hispanics Become the Majority: The Multiracial Challenge to Educational Equity.
QuelleIn: Metas, 2 (1982) 3, S.24-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Bilingual Education; Desegregation Effects; Elementary Secondary Education; Hispanic Americans; Literature Reviews; School Desegregation
AbstractThrough a review of school desegregation in Los Angeles, discusses issues that arise where desegregation is multiracial and Hispanics form a significant proportion of the student population. Reviews the literature on Hispanics in desegregated settings and suggests the effects that school desegregation might have on Hispanic social and educational status. (Author/ GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: